Informace

31. SETKÁNÍ MISTRŮ - SOSNOVÁ 2018

Setkání mistrů – Sosnová 2018
Foto Sosnova sponzorské jízdyO víkendu 10. – 11. listopadu 2018 se konalo tradiční, již 16. té, Setkání mistrů na autodromu v Sosnové u České Lípy. Pořadatelé pozvali přes 40 jezdců z různých motoristických disciplín. Vzhledem k povaze závodu a postavené trati hrají prim především rallyové speciály, ale není výjimkou, že se na předních pozicích umisťují i jezdci z jiných disciplín. V sobotu byly na pořadu sponzorské jízdy, kdy jezdci vozily své týmové partnery, kamarády a fanoušky týmů. Po oba dny panovalo příjemné listopadové počasí a závodu přihlíželo několik tisíc diváků.

Za AUCTOR Team se závodu též zúčastnil i rallycrossový jezdec Tomáš Mičík. V jeho divizi rallycrossových aFoto Sosnová setkání mistrů 2018 autokrosových cestovních speciálů bylo sedm vozů. Vzhledem k rozdílným specifikacím vozů bylo dopředu jasné, kdo asi bude bojovat v této divizi o nejvyšší stupně a tak se víceméně bojovalo až o třetí místo. Zde Tomáš srdnatě bojoval s Lubošem Čížkem, standardně nastupujícím v divizi Supe Cars, ale vždy mu necelá vteřinka na něj chyběla a tak bral čtvrté místo. V celkovém součtu pak byl hodnocen na 23. tím místě. Vyhrál Aleš Fučík s novým vozem s VW Polo R, který pořídil ze světové rallycrossové scény a na druhém místě dojel Honza Bartoš.

Vítězem závodu byl pak v součtu časů Filip Mareš na voze Škoda Fabia R5, před Petrem Semerádem, jež pilotoval stejný vůz a prezentoval se i nejrychlejší jízdou dne. Celkově třetí pak skončil Jan Černý s vozem Ford Fiesta R5. V divizi bugy zvítězil Petr Nikodém, mezi vozy Porsche to pak byl Petr Nešetřil, mezi vozy Audi Petr Žáček a mezi historiky pak Marcel Tuček s Mazdou RX7. Při tomto závodě samozřejmě nejde ani tak o vítězství, ale jezdci jsou závodníci a chtějí většinou být na předních pozicích, i když je to exhibice.

 


30. Kosice CUP - 27.10.2018 - Poslední závod

Kosice CUP - 27.10.2018 - Poslední závod
Vašek Smutný Kosice II 2018
Poslední závod autokrosového poháru Kosice CUP v roce 2018 byl naplánován poslední říjnovou sobotu. Do závodu se ve všech divizích přihlásilo více jak 100 jezdců. Vzhledem k pozdnímu termínu a s tím souvisejícím sychravým počasím vyhlásil pořadatel před začátkem závodu, že se pojede pouze na 2 rozjížďky. Z AUCTOR Teamu byl do tohoto závodu přihlášen průběžně vedoucí Vašek Smutný. Jeho největší soupeř, Honza Růžička, dal dohromady po poříčském klání sebe i buggynu a do Kosic dorazil také a tak měli diváci o vzrušení, kdo bude mistrem tento rok v dvoukolkách , do poslední chvíle postaráno.

V rozjížďkách bral Vašek druhé a první místo, ale stejné umístění bral i Honza. O všem tak musela rozhodnout poslední finálová jízda tohoto roku. Zde Vašek od začátku tahal za pomyslný delší konec lana, ale ve třetím kole se objevily problémyVašek v problémech na jeho voze a předjel ho ten den nejlepší jezdec, Roman Polák, který obě své rozjížďky vyhrál a ve finále také. Vašek měl před technickými problémy celkem dost velký náskok a tak se snažil pomalu dokroužit. Naštěstí pro něj obdobné problémy potkaly i Honzu Růžičku, ale ten musel svůj vůz dokonce odstavit. Vašek tak dokroužil na třetím místě a nakonec se ještě o místo posunul, kdy byl jezdec na druhém místě diskvalifikován, za předjíždění na žlutých vlajkách.

Velká stíhací jízda po nevydařeném prvním sedlčanském závodě se Vaškovi nakonec povedla, když posledních pět závodů kosického poháru nepoznal soupeře, který by ho porazil. V součtu to bylo 5 prvních míst dvě druhá a jedno odstoupení. Podle tohoto výčtu je titul určitě ve správných rukách a za AUCTOR Team Vaškovi gratulujeme!!!


29. OPUSTIL NÁS AUTOKROSAŘ SRDCEM I DUŠÍ

OPUSTIL NÁS AUTOKROSAŘ SRDCEM I DUŠÍ
Milan VlasákS lítostí vám oznamujeme, že po krátké těžké nemoci nás ve věku 50.ti let opustil 5.října 2018 autokrosový jezdec a nadšenec, Milan Vlasák. Milan byl jedním z prvních průkopníků amatérského autokrosu na mladoboleslavsku. Po většinu své kariéry nastupoval v divizi cestovní vozů do 1600 ccm a ve všech pohárech, ve kterých se kdy účastnil se pohyboval na předních pozicích a většinu i dokázal celkově vyhrát. Jeho stopy v podobě vyhraných závodů nebo umístění na stupních vítězů jsou rozesety v Německu, ve Šluknovském výběžku, na Týnci, v Mladé Boleslavi a snad na všech republikových tratích a v neposlední řadě v Kosicích, kde se několik posledních let účastnil autokrosového poháru Kosice CUP.

Za AUCTOR Team, za nějž Milan Vlasák v letošním roce nastupoval, vyjadřujeme celé rodině upřímnou soustrast.


28. MMČR v Autokrosu – Sedlčany 6. – 7. října 2018 – poslední závod

MMČR v Autokrosu – Sedlčany 6. – 7. října 2018 – poslední závod

O prvním říjnovém víkendu se konal na trati v Sedlčanech poslední závod letošního MMČR v Autokrosu a rozdávali se tak i poslední body, které ještě mohli zamíchat s pořadím šampionátu. Z AUCTOR Teamu měl jako jediný jistotu, že se už neposune, Josef Bartoš v divizi D2. Jeho náskok ve vedení byl natolik veliký, že už si mohl dovolit tento závod nejet. Posunout se mohl ještě ze třinácté pozice ctiměřický Libor Paul ve spojené divizi Super Buggy a D7. Teoretickou možnost na zlepšení pozice měl i Martin Chytráček v divizi D6.

Martin ChytráčekPosledně jmenovaný byl před posledním závodem na průběžném devátém místě. Pokud by se do závodu nepřihlásil osmý Jirka Matějka, nebo by bral velmi málo bodů, tak by Martinovi Chytráčkovi stačilo vyjet nějakých 20 -25 bodů a mohl by se po škrtání výsledků dostat před něj. Jirka je však velký závodnický cestovatel a závody v Sedlčanech si nenechal ujít. Do závodu se kromě těchto dvou jezdců přihlásilo dalších osm. V prvním tréninku Martin zajel pátý čas a dle jeho slov jelo auto výborně, ale jak to tak s motory před „smrtí“ běžně bývá, tak se mu bohužel ve druhém tréninku potkal a bylo po závodě. Martin si tak zopakoval situaci z Nové Paky, kdy musel balit už po tréninkových jízdách. Takže bodový přísun ze sedlčanského závodu nebyl žádný a ještě se propadl o dvě pozice na jedenácté místo, když se před něj dostali Ronald Hoffmann a Radek Stavěl. Lehkou útěchou může být to, že konečně vydrželi klouby, které mu snad vyjma jednoho závodu vždy praskaly.

Libor Paul SedlčanyVe velkých buggynách se do závodu přihlásilo 18 jezdců. V trénincích zajel Libor Paul 13.tý a 9.tý čas a v součtu obou tréninkových jízd mu patřilo 11. místo. Ve velmi nabité první rozjížďce Libor zajel 4. místo a využil tak po startu z třetí řady kolize jezdců z předních řad. V druhé rozjížďce si o místo pohoršil, když dojel pátý. Ve třetí rozjížďce pak po startu z druhé řady zabojoval a dojel na třetí pozici, což mu zajistilo dobrou výchozí pozici do semifinálové jízdy. Po startu z druhé řady, držel Libor postupové naděje do nějakého třetího, čtvrtého kola, když jezdil na pátém místě. Po té ho předjel úřadující mistr republiky, Radek Jordák, který se zdržel po kolizi v prvním kole. Libor tak dojel na šestém nepostupovém místě, ale sportovní komisaři nakonec rozhodli, že vítěz této semifinálové jízdy, Roman Keřka, zmíněnou kolizi zavinil a byl tak z této jízdy vyloučen. Libor tímto rozhodnutím tak postoupil do finále. Toto už pro Libora bylo malé vítězství, protože sedlčanská trať jeho vozu moc nevyhovuje. Ve finálové jízdě se Libor umístil na osmém místě a po sečtení bodů z rozjížděk a z finálové jízdy se Libor posunul v celkovém pořadí o tři pozice výše a patří mu konečné 10. místo v letos opravdu nabité divizi super bugy a v divizi D7 se tímto výsledkem posunul na konečné třetí místo.

Josef Bartoš SedlčanyTo již jistý vítěz divize D2 Josef Bartoš zažil v Sedlčanech několik vzestupů i pádů. Po tréninkových jízdách to vypadalo na pohodový závod. V prvním tréninku zajel druhý a ve druhém pak první čas z deseti startujících jezdců. Jelikož se druhá jízda nezrychlila, bral tak v součtu obou druhé místo a právo startu z první řady do první kvalifikační rozjížďky. Zde se po průjezdu prvního kola pohyboval na třetím místě a ve druhém se probojoval na druhou pozici a začal stíhat vedoucího Jana Šindeláře. I když ho sjel na necelou jednu vteřinu, už ho nestihl předjet a bral tak druhé místo. To bylo na delší dobu poslední pozitivum, protože ve druhé rozjížďce mu prasknul z prvního místa unašeč kola, to tak drželo jen na brzdovém kotouči a Josef tak musel odstoupit. S mechaniky se mu podařilo závadu do další rozjížďky opravit, ale ve třetí pak po startu z poslední řady se při snaze o vylepšení svého umístění, kdy se už po předjíždění z venkovní strany dostával na druhou pozici, tak došlo ke kontaktu mezi jeho soupeři, do kterého se bohužel také připletl a výsledkem toho byl prasklý unašeč převodovky a znovu odstoupení. Po sečtení všech bodů z rozjížděk mu tak patřilo poslední místo. S mechaniky ho zase čekala před finálovou jízdou oprava jeho vozu. Ta se zdařilo a Josef tak mohl nastoupit do poslední řady posledního bodovaného finále letošního roku. Po jeho startu se dostal o několik pozic dopředu, poté se připletl do kontaktu mezi vozy před ním, kdy se před jeho vůz dostal vůz Martina Gacíka i přesto, že se snažil J.Bartoš kontaktu s jeho vozem zabránit, tak k němu došlo, ale oba jezdci pokračovali dále. Josef pak nasadil ke stíhací jízdě a postupně všechny jezdce jedoucí před ním předjel a stvrdil tak, že titul v této divizi patří letos zaslouženě jemu.


27. Kosice CUP + Poslední jízda

Humpolec 29. září 2018 – Kosice CUP + Poslední jízda – Poříčí n. S. – 6. října  – Václav Smutný

Vašek Smutný Humpolec II 2018Poslední zářijovou sobotu se jel na krásné trati v Humpolci předposlední závod Kosice Cupu, před kterým figuroval Václav Smutný z AUCTOR Teamu na průběžném druhém místě. O pouhé dva body byl před ním Honza Růžička. Do závodu se přihlásilo celkem 12 jezdců a ti tak byli rozděleni do dvou skupin. Oba jezdci byli nalosováni do odlišných skupin, takže se spolu během rozjížděk nepotkali. Oba též potvrdili svá průběžná umístění a všechny své kvalifikační rozjížďky vyhráli a tak rozhodovalo až finále. V něm se více dařilo Vaškovi a finálovou jízdu vyhrál a jeho největší soupeř dojel jako druhý. Po sečtení všech bodů z rozjížděk a finálové jízdy se dostal letos poprvé i do čela průběžného pořadí v divizi dvoukolových buggyn. Před posledním závodem má tak na svého soupeře čtyřbodový náskok.

Vašek Smutný Poříčí n.s. III 2018V sobotu 6. října Vašek pak ještě zavítal na trať v Poříčí nad Sázavou, kde se konal závod „Poslední jízda, který spolupořádá právě Vaškův největší soupeř. Tento závod má umožnit zájemcům poznat lépe autokrosovou disciplínu a především trat‘ na Homolce v Poříčí n. S. Do závodu se přihlásilo 8 jezdců. První dvě rozjížďky Vašek vyhrál a ve třetí pak startoval z třetí řady. Po delší době si zas vyzkoušel předjíždění z hloubi pole. V této rozjížďce nakonec dojel jako třetí. Po startu finálové jízdy z první řady byl v prvním kole na třetím místě a během dalších dvou se propracoval do vedení. Bohužel v horní časti trati z části vypověděl službu jeho vůz po kterém se přetočil, ale krizovou situaci nakonec ustál, ale pak mu ještě zhasl motor a na druhém místě jedoucí Honza Růžička nestihl svou buggynu zastavit a ve velké rychlosti do ní narazil. Oba jezdci i jejich vozy doznaly velkých šrámů. Vašek ještě zkusil kousek popojet, ale pak musel odstavit svůj vůz i on. Honza si kromě poničené buggyny ještě odnesl zlomené žebro. Uvidíme, jestli to byla letos opravdu poslední jízda nebo se oba rivalové potkají ještě na posledních závodech v Kosicích.


26. MMČR v Rallycrossu a RX Rallycross CUP – září 2018 – Tomáš Mičík

MMČR v Rallycrossu a RX Rallycross CUP – září 2018 – Tomáš Mičík

Tomáš Mičík RX RC Cup - SedlčanyMísto původně plánovaného závodu zónového mistrovství v rallycrossu, který se konal o víkendu 15. – 16. září v polském Slomczynu, se rozhodl Tomáš Mičík zúčastnit ve stejném termínu českého RX Rallycross Cupu, který se jel na trati v Sedlčanech. Jedná se o obdobu českého mistráku, která se jede podle velmi podobných pravidel a je určen pro amatérské jezdce. Tomáš jel na této trati letos potřetí a její znalost a výkon jeho vozu mu bylo velkou výhodou, když všechny své rozjížďky vyhrál. Ve finálové jízdě pak sváděl souboj o první místo a při kterém však kolidoval a poškodil si vůz na tolik, že musel odstoupit. Klasifikován byl v tomto závodě nakonec jako šestý.

Tomáš Mičík MMČR-FuglauDruhým podnikem, kterého se Tomáš v září zúčastnil, byl poslední mistrovský závod českého rallycrossu, který se konal na zrekonstruované trati v rakouském Fulgau. V divizi STC+2000, ve které Tomáš nastupuje, se do závodu přihlásilo 13 jezdců. V tréninkových jízdách zajel pátý nejrychlejší čas. Co se týče rozjížděk, tak zde najel na vítěznou vlnu z předchozího týdne a svou první rozjížďku vyhrál. Ve druhé pak dojel na druhém místě a třetí opět vyhrál. V součtu všech kvalifikační rozjížděk mu patřilo před semifinálovými jízdami páté místo, což mu zaručovalo start z druhé řady v jeho semifinálové jízdě. V té zabojoval a ve třetím kole se dostal na druhou pozici, kterou už udržel až do cíle a ve finálové jízdě si tak zopakoval start ze stejné pozice. Ten se mu povedl a defacto od začátku do konce si držel třetí místo a Tomáš tak letos poprvé vystoupal na stupně vítězů.


25. EDDA CUP - 9. závod - Horní Jiřetín - Vratislav Cinkl

EDDA Cup – 9. závod – Horní Jiřetín – Vratislav Cinkl

Vratislav Cinkl H.Jiřetín 2018O víkendu 15. – 16. září se konal 9. podnik seriálu závodů do vrchů, EDDA CUP. Jako většina závodů tohoto seriálu se jel i tento jako dvou závod, kdy se jezdci hodnotili v sobotu i v neděli zvlášť. Tohoto závodu se účastnil i Vratislav Cinkl, jehož AUCTOR Team podporuje. V divizi závodních speciálů do dvou litrů, v nichž nastupuje, se do tohoto závodu přihlásilo 11 jezdců, což bylo nejvíc ze všech divizí.

Letos velmi vysoko nastavená laťka v podobě „co účast, to stupně vítězů“ zůstala i v tomto závodě netknuta. Po oba závodní dny se musel vždy sklonit pouze před jedním jezdcem a bral body za druhé místo. První den vyjel jiřetínský kopec o délce 4400 metrů ve svém nejrychlejším čase 2:30,44 s průměrnou rychlostí kolem 105. ti km/h a ve druhém dni svůj čas ještě posunul na 2:29,85. Dle jeho slov už ale bylo jeho auto na této trati, co se podvozku týče, na limitu a další ukrajování času by mohlo znamenat výlet mimo trať. V absolutním pořadí byl pak z 90. ti jezdců v sobotním závodě klasifikován na 15. místě a v nedělním si pak ještě o jedno místo polepšil.

Letos už má Vráťa odjety všechny své avizované závody. Tři závody vyhrál a tři krát byl druhý. Průběžně mu před posledním závodem v Bečově patří i druhé místo a v celkové klasifikaci poháru je 43.


24. Žamberk - 6. závod Kosice CUPu – Vašek Smutný

Žamberk -  6. závod Kosice CUPu – Vašek Smutný

Vašek Smutný ŽamberkV sobotu 1. září se konal ve východočeském Žamberku 6. závod kosického poháru v autokrosu, který se konal po vynucené téměř dvouměsíční pauze, kdy musel být zrušen z důvodů velkého sucha a s ním spojených potencionálních problémů s kropením a vzniku požárů, závod v Nové Pace.  V divizi dvoukolových buggyn, ve které Vašek Smutný z AUCTOR Teamu nastupuje, prošlo technickými přejímkami 12 jezdců, což bylo nejvíc ze všech divizí.

Bohužel i tento závod potkal velký problém v podobě nepřízně počasí a tentokrát to byl déšť, jehož intenzita byla taková, že se trať v průběhu závodu stala nesjízdnou. Po dvou odjetých rozjížďkách bylo ředitelstvím závodu rozhodnuto, že se závod ukončí a jezdci budou klasifikováni dle bodů získaných v rozjížďkách.

V první rozjížďce za sebou udržel Vašek rychlého jezdce,  Romana Poláka a ve druhé si pak místo prohodili, ale Romanovi vypověděl v posledních metrech službu jeho vůz a Vašek tak vyhrál obě své odjeté rozjížďky a díky nastalé situaci tak bral body za první místo a zase se o kousíček snížil svou ztrátu na první místo v této divizi v Kosice CUPu.


23. MMČR v Autokrosu - Hollabrunn - 25. - 26. 8. 2018

MMČR v Autokrosu - Hollabrunn - 25. - 26. 8. 2018

O posledním srpnovém víkendu 25. – 26. srpna se konal 6. závod MMČR v Autokrosu na rakouské trati nedaleko města Hollabrunn. Po dlouhodobém období sucha byl na tento víkend avizován déšť, který se i v průběhu páteční a sobotní noci objevil. Jeho intenzita byla tak akorát, že byla ku prospěchu celého závodu. Jediný kdo, měl trochu problém, byli jezdci divize D2, kteří museli jako první na start nedělních rozjížděk. Jedním z nich byl i jezdec AUCTOR Teamu, Josef Bartoš. Tohoto závodu se zúčastnili i oba další jezdci našeho týmu. Libor Paul v divizi Super Buggy a Martin Chytráček v divizi D6 v cestovních vozech.

Josef Bartoš HollabrunnPrvně jmenovaný Josef Bartoš se mohl už v tomto v závodě radovat z mistrovského titulu. Vzhledem k velkému náskoku a díky pravidlu škrtání nejhoršího výsledku mu stačilo dojet pro 21 bodů a měl by i jistotu, že i kdyby se posledního závodu nezúčastnil a jeho nejbližší pronásledovatel V. Ciniga ml. nasbíral z tohoto i posledního závodu plný počet, 2 x 35 bodů, tak by mu to stačilo ne celkové vítězství a zisk mistrovského titulu v této nově vyhlášené divizi.  V tréninku se podařilo Pepovi zajet druhý čas a díky výhodě startu z první řady si v první rozjížďce dojel pro druhé místo. Mohl být i první, ale z důvodů kolostřešní kombinace jednoho z jezdců, se rozjížďka musela opakovat a první místo s velkým náskokem přišlo vniveč. Již zmíněný déšť, ale ve druhé rozjížďce ve spojení se špatným startem a několika kolizemi znamenal až čtvrté místo a propad do druhé řady. Jeho vůz doznal řadu šrámů a mechanici měli dost práce, aby zprovoznili vůz do třetí rozjížďky. To se jim povedlo, ale Pepa musel po strkanici v první zatáčce odstavit svůj vůz a byl klasifikován jako poslední. I přes přidělanou další práci a nula bodů z této rozjížďky to dalo na čtvrté místo a start do finále z druhé řady. Tento závod byl totiž dost náročný i pro jiné jezdce, jimž také technika tolik nevydržela, a někteří jeli opravdu na hraně pravidel. To co předvedl jeden z jezdců po startu finálové jízdy, kdy na jeho voze vůbec v první zatáčce nesvítily brzdová světla a několikrát narazil do vozu J. Bartoše. Ve svém řádění pokračoval a jeden z jezdců jeho zapříčiněním skončil na střeše a finálová jízda se musela opakovat. Naštěstí už bez něj. Naneštěstí pro Pepu jeho vůz doznal určitých šrámů, které se nepodařily před opakovanou jízdu opravit, ale do jízdy nastoupil a do konce bojoval do čtvrtého kola o stupně vítězů, ale pak se projevila závada z předchozí jízdy a musel tak svůj vůz odstavit. Po dojetí finále byl klasifikován na pátém místě, za což je 16 bodů. Když k tomu připočte 7 bodů z čtvrté místo z kvalifikace, tak je to 23 bodů a Josef Bartoš tak získal svůj první mistrovský titul ve velkém autokrosu. Gratulujeme.

Martin Chytráček Hollabrunn 2018V divizi D6 se do závodu přihlásilo 13 jezdců. Po bousovské finále měl dost práci s opravami Martin Chytráček, ale naštěstí vše stihnul a závodu se také mohl účastnit. V tréninkových jízdách to byl na velmi rychlé trati, kde jsou výkonnější auta ve výhodě, až 12. čas. Nicméně na jeho voze je poslední dva závody vidět vzestupný výkonový progres a vzestupně to vzal i v tomto závodě. V první rozjížďce dojel pátý a v součtu obou jízd byl klasifikován na místě desátém. Ve druhé rozjížďce dojel třetí a v součtu byl pak pátý a ve třetí rozjížďce jezdil už na druhém místě, ale bohužel mu vystavila stopku jedna z jeho letos velmi oblíbených hnacích hřídelí. Semifinálové jízdy se nejely a bodově to Martinovi stačilo na desáté místo a byl tak posledním postupujícím do finále. Vzhledem k povaze trati bylo velmi těžké dostat se dopředu a tak zvolená taktika zněl jasně „počkat co se semele po startu a podle toho dál bojovat“. Bohužel se toho moc nesemlelo a Martin byl ve finále klasifikován jako osmý. Nebýt nedojeté třetí rozjížďky určitě by bylo na lepší umístění. Hollabrunnská trať totiž Martinovi celkem seděla.

Libor Paul HollabrunnLibor Paul byl jedním z 16. ti jezdců přihlášených do závodu v rakouském Hollabrunnu. Po předchozím bousovském závodě, kde se mu velmi dařilo v rozjížďkách, věřil, že i zde najede na podobnou výkonnostní vlnu. V trénincích zajel 9. čas. V první rozjížďce dojel na čtvrtém místě a v součtu obou jízd byl klasifikován jako sedmý. Ve druhé rozjížďce se po menším kontaktu s jedním ze soupeřů na jeho voze objevila závada, díky níž došlo i k přetočení jeho vozu a propad na pátou pozici. S mechaniky závadu před třetí rozjížďkou odstranily a Libor k ní nastupoval s čistou hlavou, že je na voze vše ok. Start i samotná rozjížďka se mu vydařila a bral třetí místo, v součtu obou jízd byl na celkovém pátém místě a v součtu všech kvalifikačních jízd byl pak na místě sedmém, což byla dobrá vyhlídka i pro semifinálovou jízdu a případný postup do finále. Z důvodů kolize byla jeho semifinálová jízda opakována a Libor zopakoval svůj výkon ze třetí rozjížďky a znovu dojel třetí. Toto umístění stačilo však pouze na třetí řadu. I přes velkou snahu to nebylo na lepší než sedmé místo, ale poslední dva závody ukázaly, že se blýská ne lepší časy, což nejlepší letošní umístění v tomto závodě jen potvrzuje.


22. MMČR v Autokrosu - Dolní Bousov - 4. - 5. 8. 2018

MMČR v Autokrosu - Dolní Bousov - 4. - 5. 8. 2018

O prvním srpnovém víkendu 4. – 5. srpna 2018 se konal 5. závod MMČR v Autokrosu na trati v Dolním Bousově. I přes dlouhodobé sucho se podařilo bousovským pořadatelům trať perfektně připravit, což potvrdili i všichni tři jezdci AUCTOR Teamu, kteří se závodu zúčastnili.

Libor Paul - Dolní Bousov - 2018 V divizi Super Buggy hodnotil bousovský závod Libor Paul jako svůj letos nejlepší a to nejen pocitově, ale i z velké části výsledkově. V prvním tréninku zajel Libor skvělé třetí místo, ve druhém byl pak klasifikován na místě osmém, na kterém zůstal i v součtu obou tréninkových jízd. Po startu z druhé řady a menší kolizi s Jakubem Kubíčkem nakonec projel cílem první kvalifikační jízdy jako třetí, což pro něj znamenalo pro další jízdu výhodu startu z první řady. Této dokázal náležitě využít a dojel druhý za Radkem Jordákem. Stejný výsledek zopakoval i v poslední jízdě a v součtu všech kvalifikačních jízd mu patřilo čtvrté místo. Vzhledem k tomu, že se nejely semifinálové jízdy, znamenalo to pro Libora start z druhé řady. Ten se mu povedl výborně a v první zatáčce se začal dostávat na třetí místo, ale bohužel narazil do vozu Romana Keřky a poškodil si svůj vůz na tolik, že ho musel hned odstavit. I přes kolizi a desáté místo byl Libor s bousovskými závody a předvedenými výkony víceméně spokojen.

V divizi D2 nad 1600 ccm se v tréninkových jízdách prezentoval Josef Bartoš třetím a druhým místem a v součtu obou jízd byl klasifikován jako druhý. V první rozjížďce bez problémů vyhrál, ve druhé se po špatné volbě pneumatik pral s vozem a sám se sebou a dojel třetí a v poslední rozjížďce plné kontaktů, kdy jeho vůz obdržel řadu nechtěných karosářských úprav, dojel na druhém místě. V součtu všech jízd byl klasifikován na místě třetím. I zde se nejely semifinálové jízdy a v tomto případě to znamenalo start z první řady. Po startu finálové jízdy se Josef dostal do menší skrumáže a odjížděl se ztrátou na přední pozice. Když se začal probíjet dopředu, závod byl po kolostřešním představení jednoho z jezdců zastaven a vzhledem k tomu, že nebyl odjet dostatečný počet kol, musel být znovu opakován. V opakovaném finále se brzy dostal na druhé místo a začal stíhat vedoucího Romana Vávru, před kterého se po několika kolech dostal a udržel si vedení až do konce a zopakoval tak svůj výkon z Poříčí a znovu vyhrál a upevnil si tak své průběžné vedení v mistrovství, které by na příštím závodě v Hollabrunnu mohl přetavit již v mistrovský titul.

Martin Chytráček - Dolní Bousov - 2018V divizi D6 se jako třetí jezdec první tréninkové jízdy a jako šestý ve druhé, prezentoval Martin Chytráček. I přes šestý čas v součtu obou jízd to Martinovi dalo na první řadu jeho první série kvalifikačních jízd. Jak je letos Martinovým zvykem, tak tuto výhodu mu zhatil po několika kolech poškozený kloub a díky tomu musel ze slibného třetího místa svůj vůz odstavit. Ve druhé jízdě pak po startu z druhé řady Martin zabojoval a podařilo se mu předjet dva soupeře a dojel čtvrtý. Ve třetí jízdě se pak ještě o dvě místa polepšil, když dojel jako druhý. I v této divizi se bohužel nejely semifinálové jízdy a tak šesté místo, které by normálně znamenalo pro tyto jízdy první řadu, Martina poslalo až do řady třetí. Po startu finálové jízdy jezdil Martin na osmé pozici, ale svou dravou jízdou se dokázal probojovat během několika kol na pátou pozici, na víc už bohužel nebylo, protože jezdci na předních pozicích už poodjeli a ztráta na dojetí byla veliká. I tak bylo toto umístění pro Martina malé vítězství, neboť s vozem jenž nedisponuje výkonem jako má většina soupeřů v této divizi, zajíždí takové výsledeky. I on hodnotil své bousovské vystoupení velmi pozitivně, jediné negativum bylo pár kosmetických úprav a poškozený tlumič po finálové jízdě na jeho voze.


« | 1 2 3 4 | »