MMČR v Autokrosu - Hollabrunn - 25. - 26. 8. 2018
O posledním srpnovém víkendu 25. – 26. srpna se konal 6. závod MMČR v Autokrosu na rakouské trati nedaleko města Hollabrunn. Po dlouhodobém období sucha byl na tento víkend avizován déšť, který se i v průběhu páteční a sobotní noci objevil. Jeho intenzita byla tak akorát, že byla ku prospěchu celého závodu. Jediný kdo, měl trochu problém, byli jezdci divize D2, kteří museli jako první na start nedělních rozjížděk. Jedním z nich byl i jezdec AUCTOR Teamu, Josef Bartoš. Tohoto závodu se zúčastnili i oba další jezdci našeho týmu. Libor Paul v divizi Super Buggy a Martin Chytráček v divizi D6 v cestovních vozech.
Prvně jmenovaný Josef Bartoš se mohl už v tomto v závodě radovat z mistrovského titulu. Vzhledem k velkému náskoku a díky pravidlu škrtání nejhoršího výsledku mu stačilo dojet pro 21 bodů a měl by i jistotu, že i kdyby se posledního závodu nezúčastnil a jeho nejbližší pronásledovatel V. Ciniga ml. nasbíral z tohoto i posledního závodu plný počet, 2 x 35 bodů, tak by mu to stačilo ne celkové vítězství a zisk mistrovského titulu v této nově vyhlášené divizi. V tréninku se podařilo Pepovi zajet druhý čas a díky výhodě startu z první řady si v první rozjížďce dojel pro druhé místo. Mohl být i první, ale z důvodů kolostřešní kombinace jednoho z jezdců, se rozjížďka musela opakovat a první místo s velkým náskokem přišlo vniveč. Již zmíněný déšť, ale ve druhé rozjížďce ve spojení se špatným startem a několika kolizemi znamenal až čtvrté místo a propad do druhé řady. Jeho vůz doznal řadu šrámů a mechanici měli dost práce, aby zprovoznili vůz do třetí rozjížďky. To se jim povedlo, ale Pepa musel po strkanici v první zatáčce odstavit svůj vůz a byl klasifikován jako poslední. I přes přidělanou další práci a nula bodů z této rozjížďky to dalo na čtvrté místo a start do finále z druhé řady. Tento závod byl totiž dost náročný i pro jiné jezdce, jimž také technika tolik nevydržela, a někteří jeli opravdu na hraně pravidel. To co předvedl jeden z jezdců po startu finálové jízdy, kdy na jeho voze vůbec v první zatáčce nesvítily brzdová světla a několikrát narazil do vozu J. Bartoše. Ve svém řádění pokračoval a jeden z jezdců jeho zapříčiněním skončil na střeše a finálová jízda se musela opakovat. Naštěstí už bez něj. Naneštěstí pro Pepu jeho vůz doznal určitých šrámů, které se nepodařily před opakovanou jízdu opravit, ale do jízdy nastoupil a do konce bojoval do čtvrtého kola o stupně vítězů, ale pak se projevila závada z předchozí jízdy a musel tak svůj vůz odstavit. Po dojetí finále byl klasifikován na pátém místě, za což je 16 bodů. Když k tomu připočte 7 bodů z čtvrté místo z kvalifikace, tak je to 23 bodů a Josef Bartoš tak získal svůj první mistrovský titul ve velkém autokrosu. Gratulujeme.
V divizi D6 se do závodu přihlásilo 13 jezdců. Po bousovské finále měl dost práci s opravami Martin Chytráček, ale naštěstí vše stihnul a závodu se také mohl účastnit. V tréninkových jízdách to byl na velmi rychlé trati, kde jsou výkonnější auta ve výhodě, až 12. čas. Nicméně na jeho voze je poslední dva závody vidět vzestupný výkonový progres a vzestupně to vzal i v tomto závodě. V první rozjížďce dojel pátý a v součtu obou jízd byl klasifikován na místě desátém. Ve druhé rozjížďce dojel třetí a v součtu byl pak pátý a ve třetí rozjížďce jezdil už na druhém místě, ale bohužel mu vystavila stopku jedna z jeho letos velmi oblíbených hnacích hřídelí. Semifinálové jízdy se nejely a bodově to Martinovi stačilo na desáté místo a byl tak posledním postupujícím do finále. Vzhledem k povaze trati bylo velmi těžké dostat se dopředu a tak zvolená taktika zněl jasně „počkat co se semele po startu a podle toho dál bojovat“. Bohužel se toho moc nesemlelo a Martin byl ve finále klasifikován jako osmý. Nebýt nedojeté třetí rozjížďky určitě by bylo na lepší umístění. Hollabrunnská trať totiž Martinovi celkem seděla.
Libor Paul byl jedním z 16. ti jezdců přihlášených do závodu v rakouském Hollabrunnu. Po předchozím bousovském závodě, kde se mu velmi dařilo v rozjížďkách, věřil, že i zde najede na podobnou výkonnostní vlnu. V trénincích zajel 9. čas. V první rozjížďce dojel na čtvrtém místě a v součtu obou jízd byl klasifikován jako sedmý. Ve druhé rozjížďce se po menším kontaktu s jedním ze soupeřů na jeho voze objevila závada, díky níž došlo i k přetočení jeho vozu a propad na pátou pozici. S mechaniky závadu před třetí rozjížďkou odstranily a Libor k ní nastupoval s čistou hlavou, že je na voze vše ok. Start i samotná rozjížďka se mu vydařila a bral třetí místo, v součtu obou jízd byl na celkovém pátém místě a v součtu všech kvalifikačních jízd byl pak na místě sedmém, což byla dobrá vyhlídka i pro semifinálovou jízdu a případný postup do finále. Z důvodů kolize byla jeho semifinálová jízda opakována a Libor zopakoval svůj výkon ze třetí rozjížďky a znovu dojel třetí. Toto umístění stačilo však pouze na třetí řadu. I přes velkou snahu to nebylo na lepší než sedmé místo, ale poslední dva závody ukázaly, že se blýská ne lepší časy, což nejlepší letošní umístění v tomto závodě jen potvrzuje.
MMČR v Autokrosu - Dolní Bousov - 4. - 5. 8. 2018
O prvním srpnovém víkendu 4. – 5. srpna 2018 se konal 5. závod MMČR v Autokrosu na trati v Dolním Bousově. I přes dlouhodobé sucho se podařilo bousovským pořadatelům trať perfektně připravit, což potvrdili i všichni tři jezdci AUCTOR Teamu, kteří se závodu zúčastnili.
V divizi Super Buggy hodnotil bousovský závod Libor Paul jako svůj letos nejlepší a to nejen pocitově, ale i z velké části výsledkově. V prvním tréninku zajel Libor skvělé třetí místo, ve druhém byl pak klasifikován na místě osmém, na kterém zůstal i v součtu obou tréninkových jízd. Po startu z druhé řady a menší kolizi s Jakubem Kubíčkem nakonec projel cílem první kvalifikační jízdy jako třetí, což pro něj znamenalo pro další jízdu výhodu startu z první řady. Této dokázal náležitě využít a dojel druhý za Radkem Jordákem. Stejný výsledek zopakoval i v poslední jízdě a v součtu všech kvalifikačních jízd mu patřilo čtvrté místo. Vzhledem k tomu, že se nejely semifinálové jízdy, znamenalo to pro Libora start z druhé řady. Ten se mu povedl výborně a v první zatáčce se začal dostávat na třetí místo, ale bohužel narazil do vozu Romana Keřky a poškodil si svůj vůz na tolik, že ho musel hned odstavit. I přes kolizi a desáté místo byl Libor s bousovskými závody a předvedenými výkony víceméně spokojen.
V divizi D2 nad 1600 ccm se v tréninkových jízdách prezentoval Josef Bartoš třetím a druhým místem a v součtu obou jízd byl klasifikován jako druhý. V první rozjížďce bez problémů vyhrál, ve druhé se po špatné volbě pneumatik pral s vozem a sám se sebou a dojel třetí a v poslední rozjížďce plné kontaktů, kdy jeho vůz obdržel řadu nechtěných karosářských úprav, dojel na druhém místě. V součtu všech jízd byl klasifikován na místě třetím. I zde se nejely semifinálové jízdy a v tomto případě to znamenalo start z první řady. Po startu finálové jízdy se Josef dostal do menší skrumáže a odjížděl se ztrátou na přední pozice. Když se začal probíjet dopředu, závod byl po kolostřešním představení jednoho z jezdců zastaven a vzhledem k tomu, že nebyl odjet dostatečný počet kol, musel být znovu opakován. V opakovaném finále se brzy dostal na druhé místo a začal stíhat vedoucího Romana Vávru, před kterého se po několika kolech dostal a udržel si vedení až do konce a zopakoval tak svůj výkon z Poříčí a znovu vyhrál a upevnil si tak své průběžné vedení v mistrovství, které by na příštím závodě v Hollabrunnu mohl přetavit již v mistrovský titul.
V divizi D6 se jako třetí jezdec první tréninkové jízdy a jako šestý ve druhé, prezentoval Martin Chytráček. I přes šestý čas v součtu obou jízd to Martinovi dalo na první řadu jeho první série kvalifikačních jízd. Jak je letos Martinovým zvykem, tak tuto výhodu mu zhatil po několika kolech poškozený kloub a díky tomu musel ze slibného třetího místa svůj vůz odstavit. Ve druhé jízdě pak po startu z druhé řady Martin zabojoval a podařilo se mu předjet dva soupeře a dojel čtvrtý. Ve třetí jízdě se pak ještě o dvě místa polepšil, když dojel jako druhý. I v této divizi se bohužel nejely semifinálové jízdy a tak šesté místo, které by normálně znamenalo pro tyto jízdy první řadu, Martina poslalo až do řady třetí. Po startu finálové jízdy jezdil Martin na osmé pozici, ale svou dravou jízdou se dokázal probojovat během několika kol na pátou pozici, na víc už bohužel nebylo, protože jezdci na předních pozicích už poodjeli a ztráta na dojetí byla veliká. I tak bylo toto umístění pro Martina malé vítězství, neboť s vozem jenž nedisponuje výkonem jako má většina soupeřů v této divizi, zajíždí takové výsledeky. I on hodnotil své bousovské vystoupení velmi pozitivně, jediné negativum bylo pár kosmetických úprav a poškozený tlumič po finálové jízdě na jeho voze.
ZSE+MMČR v Rallycrossu - Sedlčany 28. - 29. 7. 2018
O poslední červencovém víkendu se na trati Sedlčanech konal třetí rallycrossový závod MMČR, který se zároveň započítával do zónového mistrovství, jež má tímto odjeto již osm podniků z jedenácti. V divizi Super Touring Cars + 2000 prošlo technickými přejímkami 9 jezdců. Za AUCTOR se svým týmem závodu zúčastnil i Tomáš Mičík. I přes slibný čtvrtý čas v tréninkových jízdách, se mi začala již v prvním měřeném tréninku objevovat sporadická závada na posilovači řízení, který sice fungoval, ale v podstatě si dělal, co chtěl a když byl nejvíc potřeba, tak vypověděl službu, což je při jízdě na asfaltu s rallycrosovými pneumatikami neuvěřitelná dřina. K posilovači se přidala i převodovka, kde od první kvalifikační jízdy začala vypadávat trojka, ve druhé už šla paradoxně jen trojka a čtyřka a ve třetí se po startu rozsypala úplně. Mohl jsem sice nastoupit do semifinále, protože i přes tu bídu se povedlo kvalifikovat, ale nechtěl jsem riskovat větší škody. Nyní je naplánovaná velká repase všeho a do Greinbachu na další zónový závod si jak věřím, pojedeme spravit chuť. Po celkem smolném sedlčanském závodě patří Tomášovi 9. místo v českém a 7. místo v zónovém mistrovství.
KAP+RAP+SAP - Slovensko Autokros
V sobotu 21. července se ve slovenské Senici konal autokrosový závod, na který po dohodě s několika jezdci z divize dvoukolových buggyn rozhodli, že zavítají a svojí účastí podpoří závody na Slovensku. Za AUCTOR Team to byl Vašek Smutný. Závody se na této trati prý dva roky nejeli, ale dle Vaškových slov to nemělo vůbec žádný vliv a pořadatelé tohoto závodu vše zvládli na jedničku. Stejným způsobem si počínal i Vašek a všechny své rozjížďky a finálovou jízdu vyhrál. Pokud bude vše fungovat, rád zavítá na tyto závody i v příštím roce.
ZSE + MČR v Autokrosu – AUCTOR Team v Poříčí nad Sázavou
14 – 15. července byl na pořadu 4. závod, který se konal na krásně upravené trati v Poříčí nad Sázavou. Tohoto závodu se opět zúčastnila celá Auctor sestava.
Po dvou závodech, odhlášení po tréninku v Pace a vynechaném Přerově, opět na startu v divizi D6 nechyběl Martin Chytráček. V prvním tréninku zajel sedmý a ve druhém pak desátý čas, v celkovém součtu mu to dalo na 8. místo a druhou řadu pro první rozjížďku. Celkem dobré startovní postavení mu moc nepomohlo, protože vypověděl službu jeden z kloubů na hnací hřídeli, což bohužel znamenalo postavení ve druhé rozjížďce až ve třetí řadě. Martin zabojoval a dojel si pro páté místo. V součtu časů z obou jízd mu patřilo ve druhé kvalifikační jízdě 9. místo, ale celkově byl až patnáctý z 16. ti členného startovního pole. Ve třetí rozjížďce využil zaváhání a technických problémů některých soupeřů a svou čistou jízdou si dojel pro vynikající druhé místo, které ho vrátilo do závodu a vylepšilo mu pozici pro semifinálovou jízdu, ve které si dojel pro čtvrté místo zajišťující postup do finále. V něm se počáteční startovní mele usadil na osmém místě, ze kterého se postupně propracoval až na páté místo.
V divize D2 nastoupil průběžně vedoucí Josef Bartoš, který v tréninkových jízdách zajel první a druhý čas a v jejich součtu byl pak klasifikován na prvním místě a první řada ho čekala i v první rozjížďce. Tuto výhodu Jožin využil a svou jízdu s přehledem vyhrál. Ve druhé rozjížďce svůj výkon zopakoval a rozhodl se šetřit techniku a vynechal tak třetí kvalifikační rozjížďku, zakryl auto pod plachtu a šel vymýšlet program na sobotní večer a nedělní dopoledne pro sebe a svůj tým, protože divize D2 své první dvě rozjížďky jezdí v sobotu a díky menšímu počtu 11. ti jezdců se ani u této divize nejely semifinálové jízdy. V neděli když se před svou finálovou jízdou rozhodl Jožin projet ještě jednou auto, zjistil, že mu něco na jeho voze vyskočilo z klobouku, ale nebyli to králíci, ale jeho tlumič a motor v jeho voze se tak nacházel v dost nepřirozené poloze. Po hodinách odpočinku musel tak tým zamakat a provizorně opravit vůz pro finálovou jízdu, aby toho nebylo málo tak se rozhodla stávkovat i spojka, což se projevilo na startu finálové jízdy, kdy se Jožin propadl do hloubi startovního pole. Na štěstí pro něj se v první zatáčce udála menší strkanice a získal tak několik pozic zpátky, ale pořád to nebylo na stupně vítězů. Díky své trpělivosti, jezdeckému stylu, chybám a technickým problémům svých soupeřů se propracoval do čela a finálovou jízdu vyhrál a upevnil si tak své průběžné vedení.
V divizi Super Buggy prošlo technickými přejímkami 18 jezdců. Po obou tréninkových jízdách patřil Liborovi Paulovi desátý kvalifikační čas, který mu zajistil druhou řadu v první rozjížďce. Této výhody Libor náležitě využil, když dojel pro čtvrté místo a v součtu obou jízd mu patřilo průběžné vynikající sedmé místo a opět start z druhé řady. Bohužel start druhé rozjížďky mu vůbec nevyšel a propadl se do zadních pozic, a aby toho nebylo málo, při jednom ze soubojů utrpěl jeho vůz nějaké šrámy a nefungoval tak jak měl. S přemírou snahy vybojovat lepší pozici a i díky problémům s vozem došlo k několika přetočení a propad na úplný konec startovního pole své rozjížďky, ale i na konec v součtu celé druhé kvalifikační rozjížďky. Každopádně Libor zbraně nesložil a ve třetí rozjížďce po startu ze čtvrté řady vybojoval pátou pozici a vylepšil si své postavení pro semifinálovou jízdu. V součtu všech rozjížděk byl Libor na průběžném jedenáctém místě. Po startu do semifinálové jízdy zkoušel Libor objet soupeře v první zatáčce venkem, ale na chvilku se dokonce dostal se svým vozem mimo trať a ztratil tak kontakt se špičkou startovního pole. V této jízdě nakonec dojel na sedmém nepostupovém místě a v součtu výsledků z obou jízd mu patřilo z poříčského závodu 14. místo.
ZSE v Rallycrossu – Nyirád – Maďarsko
o víkendu 14 – 15. července se konal zónový rallycrossový závod na trati v maďarském Nyirádu. Z AUCTOR Teamu se závodu zúčastnil jezdec Tomáš Mičík. V prvním tréninku z patnáctičlenného startovního pole obsadil Tomáš 4. místo a ve druhém pak 6. místo. Zajeté časy v tréninkových jízdách pasovaly Tomáše na jednoho z adeptů na finále. Po prvních rozjížďkách mu patřilo průběžné 7. místo. Po druhých a třetích rozjížďkách byl klasifikován shodně na vynikajícím čtvrtém místě. Po rozjížďkách přišly na řadu semifinálové jízdy. Ve své jízdě pak držel do posledního kola postupové naděje, když se držel na druhém místě, ale bohužel závada na hlavě kola mu dala 800 metrů před cílem pro tento závod stop. Za jeho výkony a zajeté časy by si určitě finálovou účast v tomto závodě zasloužil. Tomáš byl nakonec klasifikován jako sedmý a náplastí ne nepovedené semifinále je určitě dobrý potenciál jeho vozu, který určitě zužitkuje a přetaví ve finálovou účast a postavení na stupních vítězů v některém z dalších závodů.
Amatérští autokrosaři po 5.tém závodu Kosice Cupu
V sobotu se na autokrosové trati v Kosicích konal pátý závod Kosice Cupu a přehoupnul se tak do své druhé poloviny. Z AUCTOR Teamu se závodu zúčastnili Vašek Smutný v divizi dvoukolových buggyn a Milan Vlasák v plechových vozech do 1600 ccm. Prvně jmenovaný navázal na vítěznou vlnu z předchozích závodů, když v rozjížďkách bral body za jedno první a jedno druhé místo a i když jednu rozjížďku nedojel, podařilo se mu opět ve finále vyhrát. Milan Vlasák potvrdil vzestupnou tendeci, kdy po prvních dvou nevydařených závodech, byl po třetí na bedně a v Kosicích bral zatím své nejlepší letošní umístění a body za druhé místo.
Libor Paul - ME v AUTOKROSU - Nová Paka 2018
Jezdec AUCTOR Teamu Libor Paul se rozhodl, že zkusí porovnat své síly s evropskou autokrosovou špičkou při pátém závodě ME v Autokrosu, který se konal o víkendu 30.6. - 1.7.2018 na trati v Nové Pace. Do tohoto závodu se v divizi Super Buggy přihlásilo 41 jezdců. V trénincích Libor zajel 29.tý čás. V první rozjížďce byl pátý a průběžně dvacátý třetí, což ho posunulo pro start do druhé rozjížďky do druhé řady. Této přiležitosti Libor využil dojel jako čtvrtý a posunul se na devatenácté místo. V poslední rozjíždce stál na startu opět vedle švýcárského jezdce Josefa Martyho, kterého ve druhé rozjížďce porazil. Bohužel pro Libora si v této rozjížďce opět umístění prohodili a Libor bral body za páté místo a toho stálo postup do semifinálových jízd, když se posunul s 9.ti body na pro něj celkové 22. místo a o dvě místa se tak nevešel. Nicméně Libor se za svůj výkon určitě nemusí stydět a do budoucna ví, že lepší umístění je v jeho možnostech.
Tomáš Mičík - 1.závod v roce 2018
Předposlední červnový víkend 23. - 24. 6. 2018 se konal na rallycrossové trati v Sedlčanech 2. letošní závod MMČR v Rallycrossu. Z AUCTOR Teamu se tohoto závodu zúčastnil v divizi Super Touring Car + 2000 se svým novým vozem Fabia MK I, Tomáš Mičík. V této divizi se do závodu přihlásilo 9 jezdců. Tomášovi po základních rozjížďkách patřilo 5. místo, když bral body za páté, sedmé a šesté místo. Bohužel technické problémy na jeho voze ho nepustily do semifinálových jízd a závod tak pro něj předčasně skončil a klasifikován byl jako celkově sedmý jezdec.
Aktualizace webu - výsledky autokros KC Humpolec, výsledky ZAV Liberec, karty
Na stránkách byly v kartách jezdců (Milana Vlasáka a Vaška Smutného) doplněny výsledky ze sobotních autokrosových závodů v Humpolci (16.6.2018) a víkendových závodů automobilů do vrchu, které se konaly v Liberci (16.-17.6.2018). Výsledky doplněny na kartě Vratislava Cinkla.