CEZ+MČR V RALLYCROSSU - SOSNOVÁ 26. - 27. 6. 2021 - SPUŠTĚNY PŘEDBĚŽNÉ PŘIHLÁŠKY
Na poslední červnový víkend 26. – 27. 6. připravujeme Mistrovství zóny střední Evropy v Rallycrossu, které se bude konat na Autodromu v Sosnové. Tento závod je zároveň vyhlášen pro národní šampionáty České, Slovenské a Polské republiky a dále pak pro klubové poháry Mascom CUP a RX Rallycross CUP.
Vzhledem k tomu, že si okruh v Sosnové pro uspořádání závodu pronajímáme, musíme si vše důkladně naplánovat a připravit. Díky nákladům za nájem máme nevýhodu oproti jiným pořadatelům, kteří disponují vlastními okruhy a mají více času jak na přípravu závodu, tak i na přípravu areálu a trati, která taktéž něco stojí, ale asi ne tolik.
Co naopak máme s ostatními pořadateli stejné, a je to bohužel také nevýhoda, je příprava závodu v době covidové. My bohužel termín díky jiným akcím na Autodromu máme jasně daný a nemůžeme s ním hnout a také musíme několik měsíců před závodem potvrdit akci a uhradit zálohu, jinak by náš termín připadnul jiným zájemcům.
Vzhledem k uvedeným skutečnostem a k vysokým nákladům na uspořádání závodu v Sosnové musíme mít vše opravdu po finanční stránce dopředu zajištěné a nemůžeme se spoléhat, že nám přijede hodně aut a že budou moci závod navštívit i diváci, kteří v současné době tyto akce navštěvovat nemohou. Věříme, že současná opatření v době konání závodu budou již daleko mírnější, ale taktéž se na to nemůžeme spoléhat a závod připravujeme raději dle aktuálních platných nařízení a případná rozvolnění by byla pro nás všechny bonusem.
Rozhodli jsme se proto spustit stejně jako v loňském roce předběžné přihlašování do závodu, abychom věděli jaký je o tento závod zájem. Součástí přihlašovacího formuláře je opět dotazník, který potřebujeme od každého zájemce z řad jezdců vyplnit. Jezdce prosíme, aby věnovali jeho vyplňování pozornost. Důkladně si promyslete vaše možnosti, za kterých byste se závodu zúčastnili, pokud by nařízení přetrvávala. Uvedené odpovědi jsou pro nás velmi důležité pro plánování a zajišťování potřebných služeb, které mají velký vliv na rozpočet závodu a kterých bude nejen díky covidu letos v Sosnové víc než dost.
PŘEDBĚNÉ PŘIHLÁŠKY DO ZÁVODU V SOSNOVÉ - PRE-LOGIN - Logovanie Wstępne
Přihláška - CZE – excel Přihláška – CZE – pdf
Entry list – ENG – excel Entry list - ENG - pdf
Entry list - POL - excel Entry list - POL - pdf
Možné odpovědi pro pdf verzi
Possible answers for pdf version
Ankieta możliwe odpowiedzi
Info k přihláškám
Přihlašovací formulář vychází z loňské verze. V excelové formě vyplňujte pouze údaje na listu „Přihlášky-Formulář RX Sosnová“, ostatní listy (finální přihlášky dle verze závodu) se doplňují automaticky nebo mají jiný informační charakter. Přihlašovací formulář slouží pro předběžné přihlášení do závodu a finální přihláška se vytiskne a podepíše až podle určení verze závodu podle počtu předběžně přihlášených.
V případě nejasností, nebo pokud nemáte na svém počítači nainstalován Excel nebo prohlížeč PDF, volejte 606611485, vypsání přihlášky včetně dotazníku zabere max. 5 minut. Vyplněný formulář nebo další dotazy posílejte na prihlasky@auctor-racing.cz .
Vzhledem k tomu, že opět hrozí neúčast diváků, tak nechceme ponechat nic náhodě a připravujeme ze závodu přímý přenos ve formě livestreamu. V brzké době uvedeme informace o možných verzích, nebo jak byste tento přenos nebo náš závod mohli podpořit. V tomto nelehkém čase je těžké finančně zajistit jakoukoli akci a opravdu budeme rádi za každou podporu. Věříme, že v době, kdy jsou sociální sítě samá výzva k podpoře všech možných či nemožných věcí a akcí, se najdou i fanoušci a partneři, kterým není rallycross lhostejný a podpoří naše snažení a pomohli by tak nejen nám, ale i jezdcům snížit jejich náklady.
ZAV EDDA Cup, Jemníky-Bojetice, 19. - 20. 9. 2020, komentář
Již po třetí se závodníci nezávislého seriálu závodů automobilů do vrchu EDDA Cup sjeli do Bojetic, kde bylo za cílem umístěno depo tratě, která začíná startem v obci Jemníky na kraji Mladé Boleslavi. Zdejší závod pořádá podle regulí EDDA Cupu od počátku Auctor racing v čele s Lukášem Dufkem zkušeným pořadatelem i rallykrosových závodů. Po zkušenostech z předchozích ročníků sliboval i ten letošní bezproblémový závod a během závodního víkendu se předpoklady plně naplnily.
Závodníky čekala rychlá, přes dva a půl kilometru dlouhá trať s kvalitním povrchem, pro diváky byly připraveny bezpečné prostory, proti původně jarnímu termínu bylo nyní výhodou, že z okolních polí již byla sklizena úroda a jejich majitelům tak nehrozila žádná škoda pošlapáním od přihlížejících fandů motoristického sportu.
Během pátku se přijíždějícími týmy rychle zaplnil areálek na kraji Bojetic, který majitel pan Kroutil ochotně poskytl pro zázemí závodu. Závodníci, kteří se už nevešli za plot, se seřadili podél silnice v pestrém hadu daleko za obec kolem hřbitova. Přejímky začaly úderem páté hodiny, kdy začala úřadovat Nikol Čechotová, což bylo asi na delší dobu její poslední účinkování v EDDA Cupu před odjezdem do zahraničí. Přejímkami prošlo nakonec přes osmdesát přejatých, škoda, že si na pěknou trať nenašlo cestu více závodníků.
V sobotu ráno program začal v osm hodin rozpravou a v půl deváté, jak už je zvykem, když traťovým pořadatelům velí Jan Ejem, vyrazili první jezdci ze skupiny N svozem z depa ke startu. Obě tréninkové jízdy proběhly bez problémů a po přestávce na oběd nic nebránilo startmaršálu Pavlu Jeřábkovi, aby vyslal prvního jezdce do boje s časomírou. I závod se slušnou diváckou kulisou probíhal bez větších problémů a tak mohly být oficiální výsledky vyhlášeny ještě před čtvrtou hodinou. Tím ovšem pro některé jezdce program neskončil, neboť vybraní jezdci ze skupin E a H si museli nechat zvážit své stroje. Po této proceduře mohl technický komisař Petr Skřivan spokojeně konstatovat, že všichni kontrolovaní splňují váhové limity stanovené technickými řády pro jednotlivé třídy a potvrdil oficiální výsledky. Po vážení se dostalo na ceremoniál předání pohárů trojicím nejrychlejších ve vypsaných třídách. Pak už se mohla šťastnější část osazenstva depa věnovat společenské zábavě, ti méně šťastnější se snažili pracovat na závodních strojích, aby v neděli mohli naplno závodit.
I v neděli ráno se tréninky rozběhly bez zpoždění, i přes pár zásahů posádky odtahového vozu měli i traťoví pořadatelé čas navštívit občerstvení "U Slávka" a naobědvat se. Po polední pauze dvěmi bezproblémovými závodními jízdami vyvrcholil letošní závod Jemníky - Bojetice.
To, že závod se pořádá za humny Mladé Boleslavi, sídelním městě automobilky Škoda, bylo vidět i kolem trati a v depu, kde bylo možno vidět osobnosti motoristické historie, ať už jako diváky, třeba Ladislava Křečka a Svatopluka Kvaizara, nebo dalšího extovárního jezdce Vladimíra Bergera, který v roli mechanika pečoval o Felicii Ivana Kališe. Všechny potěšila návštěva pravidelného účastníka EDDA Cupu Martina Cabely, který prochází rekonvalescencí po blízkém setkání s řeckým kamením na trati motocyklové offroadové soutěže.
Závody v Jemníkách proběhly bez problémů, jedinou horkou chvilku způsobil řidič dodávky nerespektující dopravní značení ani pokyny pořadatelů, naštěstí i tento incident skončil bez následků. Za víkend nedošlo ke zranění ani ohrožení diváků. Jen pár aut utržilo šrámy, pravidlem se pomalu stává, že nejvíc ran dostávají promotérská Saxa, smutné je, že je viníci přivezou tu s promáčklými dveřmi, tu s uraženým zrcátkem jakoby se nechumelilo, beze slova, bez vysvětlení.
Ze samotného závodění zaujaly výkony "domácích" borců. V závodních dvoulitrech zvítězil Vratislav Cinkl na Škodě Octavia, byť v neděli jen těsně po velkém boji s Otakarem Zenklem ml. závodícím ve Fordu Fiesta. Jaroslav Vosmek na Škodě 130 LR v sobotu zvítězil ve třídě H 1300, v neděli se musel sklonit před Lubošem Kramešem se Škodou 1000 MB.
Po delší době se na startu objevil i Josef Čermák ml. na Autobianchi A 110 Abarth a v sobotu ve třídě H 1150 vyhrál. Ve třídě nejsilnějších historiků, kde se velké pozornosti na trati i v depu těší oranžová Tatra 603 Stanislava Hajduška, vyhrál oba závody jasně Jiří Figl na Audi Sport Quattro S1E2. Ve třídě H2 po sobotním vítězství Jana Valenty na Mercedesu 190 AMG vypálil rybník všem soupeřům vítězný Václav Roll na Opelu Kadet GSI. Napínavé závody přinesl i Saxo cup, kde se k nejrychlejší trojici Tomáši Arnoštovi a Janu Vaňkovi na Peugeotu 106 a Jiřímu Kaščakovina Saxu přidal Martin Donát výborným výkonem na promotérském modrém Saxu, na které si někteří stěžují, že nejede. M. Donát s ním dokázal jezdit vyrovnaně se špičkou. V sobotu skončil jen sekundu za vítězným T. Arnoštem a dvě desetiny od stupňů vítězů. Po oba dny byl nejrychlejší Tomáš Košek ze třídy E +2000 na Mitsubishi Lancer EVO VI. Napínavé závodění přineslo i zápolení v ostatních třídách. Kompletní výsledky najdete ve složce dokumenty
Jaroslav Malík
ZAV Jemníky - 2020 - Výsledky slosování - Divácké vstupné
Níže uvádíme vybraná výherní čísla vstupenek a foto cen. Ceny věnovaly firmy Barvy Boleslav, Autokelly, CMK Aréna, Pneu Boháček, Laureta Jelínek, Automoto Dobrovice, Auctor Racing a hlavní cenu stejně jako v loňské roce věnovala firma Mistr Topič ze Sukorad.
Výhrercům gratulujeme. O ceny a formě jejich předání se informujte na tel. 606611485.
ZAV – ZÁVODY AUTOMOBILŮ DO VRCHU – JEMNÍKY – BOJETICE – 19. – 20. 9.
INFORMACE PRO DIVÁKY
SYSTÉM závodu je nastaven jako dvoudenní, kdy se v sobotu odjedou 2 tréninkové a 2 závodní jízdy. Stejný program se opakuje v neděli.
Časový harmonogram - Sobota + Neděle
08,45hod. oficiální trénink – Svoz
10,30 hod. oficiální trénink – Svoz
12,30 hod. start 1. jízdy závodu – Svoz
15,00 hod. start 2. jízdy závodu – Svoz
17,30 hod. dekorování vítězů, předání cen
DEPO – parkoviště závodních strojů se nachází z jedné části v průmyslové zóně obce Bojetice a v části druhé bude situováno přímo na komunikaci č.III/27513 v úseku od značky konec obce Bojetice až cca 200 metrů za místní hřbitov.
PARKOVIŠTĚ DIVÁKŮ - pro diváky budou připravena dvě odstavná parkoviště. První ve směru od Mladé Boleslavi bude situováno na spojovací komunikaci mezi Jemníky a Řepovem a druhé ve směru od obce Bojetice na panelové cestě směřující k lesu nazývajícímu se U Doubku.
BEZPEČNOSTNÍ OPATŘTENÍ - pro diváky budou podél tratě vyhrazena označená místa, kromě nich budou vytyčeny zakázané prostory, ve kterých se v průběhu závodu z bezpečnostních důvodů nesmí nikdo zdržovat. Organizátoři i jezdci EDDA cupu prosí všechny návštěvníky závodu, aby při sledování napínavého dění na trati nezapomínali na zdravý rozum, byli ohleduplní k přírodě, respektovali značení kolem trati a řídili se bez výhrad pokyny traťových pořadatelů.
OBČERSTVENÍ - je zajištěno v parkovišti závodních strojů. Na trati letos bohužel nebude, takže svačiny sebou.
VSTUPNÉ
70,- Kč – jednodenní (sobota nebo neděle)
100,- Kč – dvoudenní (sobota plus neděle)
Děti do 15. ti let zdarma (do 150 cm)
30,- Kč Děti do 18. ti let
VSTUPNÉ JE SLOSOVATELNÉ. Slosování proběhne v pondělí po závodě a vylosovaná čísla budou umístěna na našich webových a facebookových stránkách. Předání cen bude probíhat osobně, poštou nebo zprostředkovaně. Hlavní cenou je stojan na dřevo včetně krbovného nářadí, kterou věnovala firma Mistr Topič ze Sukorad. Vylosovaní výherci se mohou také těšit na autokosmetiku, poukazy a reklamní předměty s praktickými využitím od našich dalších partnerů. Takže vstupenky nevyhazovat!!!
Zhodnocení MČR v Rallycrossu v Sosnové z pohledu hlavního pořadatele
Už je to dva týdny, kdy byl pod naší taktovkou uspořádán na Autodromu v Sosnové 1. rallycrossový závod sezóny 2020. Po loňské premiéře je to náš druhý ročník, co jsme dle regulí Autoklubu ČR uspořádali. Tím, že okruh v Sosnové není náš a pronajímáme si ho, je to pro nás oproti jiným pořadatelům s vlastním okruhem složitější, že máme v rozpočtu navíc položku pronájem areálu, která je v případě sosnovského okruhu opravdu veliká. Jako hlavní pořadatel musím říci, že oba ročníky bylo velmi těžké finančně zajistit a zvlášť příprava letošního byla díky situaci, která poslední měsíce panovala, velmi, velmi náročná. Za současného stavu českého rallycrossu není možné závod na tomto okruhu bez velkého přispění partnerů uspořádat.
Ukázalo se, že za podmínek, které jsme po oba ročníky měli, kdy nám do pozdních odpoledních hodin po okruhu jezdili zákazníci autodromu, nám dělá velké problémy umístění velkého počtu týmů v depu.
Po loňské zkušenosti jsme požádali, aby už okruh od cca 16 hodin nebyl pronajímán a byl nám k dispozici pro stavbu depa. Dokonce jsme i vzhledem k velkému počtu přihlášených oficiálně oslovili autodrom, že bychom si okruh pronajali již v pátek odpoledne na několik hodin. Díky tomu, že autodrom několik měsíců de-facto stál, tak jakmile se to začalo rozvolňovat, tak se jim zaplnil kalendář a i přes naši prosbu, aby se již odpoledne okruh nepronajímal, tak bohužel pronajat byl, což je vzhledem k situaci a potřebě dohonění ztrát celkem pochopitelné.
Z výše uvedeného vyplývají dvě věci. Za prvé, model velkého počtu aut je možné realizovat pouze za předpokladu pronájmu kompletního areálu již od pátečního odpoledne. To sebou samozřejmě nese navýšení nákladů a na rovinu jako člověk znalý veškeré ekonomiky obou sosnovských závodů musím řici, že je potřeba, aby se sjednotilo startovné pro všechny účastníky závodu. Všichni využívají areál ve stejné míře a je to prostě zvláštní. Za nás jsme jen dodržovali nastavená pravidla a letos díky situaci startovné v rámci daných mistrovství a poháru drobně navýšili. Sjednocení by pro někoho bylo zdražení, ale pro někoho i zlevnění. Ale bez kompromisu nebude možné dlouhodobě situaci udržet, protože na některých tratích nebude vzhledem k vysokým nákladům možné závody uspořádat.
Pokud by se jel v rámci závodu i doprovodný pohár, tak i zde by muselo dojít k navýšení startovného.
Za druhé je tady cesta zónových závodů spojených s národními šampionáty. Díky vyššímu startovnému je možné do určitého počtu aut jet třídenním systémem. Pokud by se realizoval model zóny, českého, slovenského a polského mistráku, který letos bohužel nedopadl, je předpoklad účasti cca 110 – 130 aut. Pokud by aut bylo méně, musel by se závod odjet pouze ve dvoudenním systému, s tím, že by se jezdilo pouze v neděli. Oba systémy, ale pořád nezaručují pokrytí rozpočtu ze startovného a příjmů vstupného od diváků, které bylo loni i letos opravdu velmi malé a je závod potřeba mít zajištěn partnersky.
Každopádně si myslím, že doplnění velkého mistráku o amatérské závodníky je určitě dobré a jezdci se rádi pak podívají i na velký rallycross, ale neměl by do programu velkého mistráku zasahovat v takovém rozsahu jako letos a měl by být limitován určitým počtem aut.
Věřím, že kdybychom 2 měsíce nestáli a některé věci se nemusely narychlo realizovat, až když bylo jasné, že se závod odjede ve standardním režimu nebo díky situaci navíc zařizovat plno dalších záležitostí, které se běžně při pořádání závodů neřeší, tak by to nebylo tak náročné a mohli jsme si ušetřit páteční a sobotní stresy a víme, že některé věci opravdu stály za p.., ale ne všechny šly na náš vrub.
Bohužel nejen nedodržení systému stavby depa našimi lidmi, kdy podlehli tlaku týmů a přesunuli je jinam, než bylo naplánováno, ale také tím, že sami jezdci do svých přihlášek neuváděli, že chtějí stát vedle někoho nebo třeba na asfaltu, položilo celý systém a muselo se pak řešit operativně. Neříkám všichni, každému, kdo si napsal, jsme se snažili vyhovět. Ponaučení z toho je, že týmy dostanou jasnou metráž na zázemí s autobusem a na zázemí s dodávkou a pokud budou potřebovat větší prostor pro své zázemí, tak si ho připlatí, jako se to dělá na jiných závodech. Je to pro nás omezení mít na závodech větší počet týmů, což je pro nás příjem pro zajištění rozpočtu. V Sosnové jsou prostě jasně dané prostory, a pokud chybí, tak se musí zaplatit ve vedlejších firmách, nebo zajistit uzavírka silnice, aby se mohlo stát třeba na silnici, jako je tomu například při závodech do vrchu. A pokud tým neuvede požadavky do přihlášky, tak bude stát, tam kde určí pořadatel. V 70 autech v depu je možné vyhovět všem, ve 140 bohužel ne.
Kapitola sama o sobě byla elektrika, ale to je asi na hodně závodech. Rozvaděče a kabely byly roztaženy, ale tím, že tam bylo hodně týmů, tak se daly problémy předpokládat. Sám jsem měl za celý víkend asi 30 telefonů, že nejde elektrika a naši lidi se to snažili pořád řešit. Samozřejmě že problémy dělají smotané kabely a nekvalitní kabely, nebo se mohou porušit tím, že se po nich jezdí, nebo problémy udělá déšť. Všechno uvedené bylo i v Sosnové, ale bylo tam i něco navíc. S kolegou jsme v sobotu večer řešili problémy s rozvaděči a postupně jsme přicházeli na další. Z patnácti zásuvek nefungovalo třeba osm, toto se potvrdilo u dvou, co jsme zkoušeli. Nebo byl nefunkční spojovací kabel mezi rozvaděči. Toto jako nájemci nejsme schopni ovlivnit. Ponaučení z toho pro nás je, že by bylo nejlepší, aby elektrika byla čistě v režii autodromu. Naše akce co do počtu týmů v depu je asi ta největší na autodromu, co se koná. Jsou akce většího charakteru, kdy je v autodromu několik tisíc diváků, ale co do počtu týmů je jich třeba při setkání mistrů 50 a na to ty z části nefunkční rozvaděče vystačí. Pro potřeby rallycrossu je současný stav elektro zázemí nedostačující. Opět je to otázkou peněz. Můžeme zajistit velké elektro centrály, nebo si každý pro jistotu doveze svou. Nebo se udělá revize.
Neupravený Joker lap. Myslím si, že od loňského posledního závodu s ním nebylo nic děláno a před závodem se bohužel i díky počasí, kdy pořád pršelo nebo nebyl úplně vyschlý, také už nešlo moc dělat. I zde věřím, že nebýt dvouměsíčního výpadku, tak by to bylo od autodromu připraveno lépe.
Takto se to opravdu podřídilo tomu, že se uvidí, jestli se to pojede a podle toho se to připraví. Za normálního stavu bych byl velmi nespokojen, ale s přihlédnutím na to vše, se tady dá celkem přimhouřit oko, to ale říkám já jako pořadatel, ale řada jezdců s tím samozřejmě nemusí souhlasit. Každopádně to měl každý stejný a musel ty útrapy absolvovat maximálně 6x.
To, že jsem si musel nechat na vlastní náklady posekat trávu v šotolinové části okruhu, že to prý kvůli jednomu závodu dělat nebudou a že firmě, která to sekala, zapadl traktor a posekané to nakonec nebylo snad ani z poloviny, ale fakturu jsem měl za celé sekání, jsem se za zavřenýma očima raději přešel. Zase tady vidím dvouměsíční výpadek a dohnání ztrát, ale..
Co nám dělalo problémy velké, bylo najíždění jezdců na start. A zde to nebylo jen o našich chybách a sešlo hned několik faktorů, které za to mohly. Zásadní problém je ozvučení depa, jeho rozdělení do několika částí, málo místa v předstartovním prostoru a nesledování týmů najíždění na start. Upozorňovali jsme na rozpravě, že depo není plně ozvučeno a že si to musí jezdci sledovat a i když jsme měli na startu aparaturu, tak díky stálým výpadkům jako by nebyla. Pořadatel z předstartovního tam alespoň pak chodil s megafonem. Byly i případy, že auto připravené bylo, ale jezdec u auta nebyl, v lepším případě neblokoval vjezd. Chápu frustraci z častého čekání, ale i přes podmínky a prostory jaké byly, se to dalo uhlídat. Ponaučení z toho je mít v každém depu člověka, který bude ještě jezdce popohánět a mít depo z velké části pokryté ozvučením.
Dalším problémem nejen tohoto závodu, ale samotného rallycrossu je jeho neatraktivnost při malém počtu startujících. Osobně jako člověka i jako pořadatelé mě ubíjí pohled na jedno, dvě nebo tři auta na trati. V Polsku už to pochopili, já to chápu úplně stejně. Pokud mají málo aut, tak obdobné divize (nařp. STC) jezdí rozjížďky dohromady, finálové jízdy pak jezdí zvlášť. Rallycross je potřeba zatraktivnit a je potřeba i změnit i přístup a ne jen lpět na řádech. Věřím, že řada pořadatelů a hlavně diváků, by toto případné spojování ocenila. Ve světě se také stane, že jedou ve třech, ale v divizi je celkově 15 a více aut, takže je to vždy třeba o jedné jízdě. V MČR nebo CEZ je výjimkou, že je hodně aut v divizi, ale často se stává, že jich je 6 nebo 7 nebo v případě historiků 4x4 pouze 3 v divizi. Přesně tyto případy nastaly i v tomto závodě, bohužel díky pátečnímu dlouhému dni, kdy jsme ze závodiště v pátek před půlnocí posílali taxi s papíry na hotel časoměřičům, aby se mohli připravit, tak už ráno nebyla kapacita na nějaké obcházení jezdců, jestli by nechtěli zadarmo doplnit divize, které byly v těchto malých počtech nebo prostě celé divize spojit. Je to i o nějaké přípravě časoměřičů.
Právě časoměřiči měli také problémy. Sladit 3 různé systémy závodu, kdy MČR, Mascom Cup a RX CUP jedou každý jinak, bylo fakt náročné. Za normálních podmínek za závod vyprodukuji 120 listin, v případě tohoto závodu to bylo díky dalším deseti divizím dalších 120 papírů navíc. Fakt to neměli jednoduché a občas se muselo chvilku také čekat, ale zvládli to a ještě jim jednou moc děkuji.
Poděkovat musím také všem partnerům, bez kterých to prostě v Sosnové nejde. Všem pořadatelům, kteří se podíleli na přípravě a samotné organizaci závodu. Někteří se nezastavili od pátečního rána do neděle do devíti do večera. Na některých postech se pořadatele ani za celý den nestihli pořádně najíst. Smekám před jejich nasazením a velmi si vážím jejich pomoci a do příště víme, že i na pozicích, kde se to nepředpokládalo, bude potřeba zajistit větší podporu nebo střídače.
Za normálního stavu, bych jako pořadatel měl hned po závodě na webových stránkách fotky a výsledky. Letos jsem to nechal na rallycrossových serverech a stránkách k tomu hlavně určených a doplním tuto povinnost v nejbližších dnech. Tím, že byl livestream, tak to bylo dost slyšet i vidět. Trošku jsem čekal větší podporu od týmů i od diváků. Na to, že to má necelých osm tisíc zhlédnutí a přispělo na to dvacet týmů a tři livestreamové diváci je vidět, že o tuto službu je zájem. Tím v jak krátkém čase se to vše zrealizovalo, byl výsledek vynikající. Na to, že to byla improvizace snad ve všem, tak to bylo super. Nad rámec běžné přípravy to pro mě bylo dalších 20 hodin po nocích s přípravou fotek, jejich rozřazování do složek nebo ladění grafiky. I když to bylo drahý, tak klukům s CDS děkuji za super spolupráci a taktéž děkuji všem firmám, týmům a fotografům, které tento livestream v tak krátkém čase podpořili ať už finančně nebo fotkami.
Do dnešního dne jsem se nezastavil a jsem plně vytížen s papírováním po závodě a pořád jsou ještě některé věci stále nedořešené. Každopádně toto zhodnocení z mého pohledu hlavního pořadatele jsem chtěl uvést vzhledem k tomu co se při závodech dělo, aby byl znám i pohled z druhé strany. Víme, že to nebylo to pravé ořechové, ale takto zpětně to s přihlédnutím ke všem okolnostem a v jaké době se to vše připravovalo, to nedopadlo zas tak špatně. Víme, co je potřeba zlepšit na naší straně, víme, na čem by mohli zapracovat jiní a pokud ne, tak se zařídit.
Díky všem za účast, za pomoc, za podporu a za pochopení.
Lukáš Dufek
Uvádíme výsledky ze závodů v Sosnové - 27. - 28. 6. 2020
20200628 - Výsledky - MČR v Rallycrossu
1. H-1600
2. H+1600
3. H 4x4
4. National 1600
5. STC-1600
6. STC-2000
7. STC+2000
8. Super 1600
9. Super Cars
20200628 - Výsledky - KARTCROSS
MASCOM Cup
20200628 - Výsledky - RX Rallycross Cup - neděle
1. S1400
2. S1600
3. S1600+
4. S 4x4
20200627 - Výsledky - RX Rallycross Cup - sobota
1. Škoda CUP
2. N 1400
3. N 1600
4. N 1600+
5. H-1600 RX
6. H+1600 RX
27. – 28. 6. 2020 - MČR V RALLYCROSSU V SOSNOVÉ OTVÍRÁ SEZÓNU
K 24. 6., kdy byla druhá uzávěrka přihlášek, máme 166 předběžně přihlášených jezdců napříč všemi divizi. Vzhledem k velkému zájmu jsme oproti původnímu plánu museli překopat časový harmonogram, který počítal s 60. ti jezdci v rámci doprovodného poháru RX Rallycross Cup. Abychom neměli sobotní program tak našlapaný, tak jsme eSkové divize z tohoto poháru, jejichž vozy jsou nejvýkonnější a do velké republiky mají opravdu blízko, přesunuli a pojedou dohromady s programem hlavního závodu, který tak bude vždy jejich divizemi začínat.
V sobotu tak na diváky bude čekat kompletní program eNkových divizí a divizí historiků tohoto poháru včetně značkového poháru Škoda Cup, který začne v 8.00 prvními dvěma kvalifikačními sériemi. V průběhu dopoledne se do programu zapojí jezdci poháru Mascom Cup v Kartcrossu, kteří si odjedou své první měřené tréninky, a pak už se bude program doplňkového závodu s republikovým prolínat. Kolem půl třetí jsou plánovány finálové jízdy RX Rallycross Cupu, po kterých hned začnou 1. série rozjížděk hlavního závodu v pořadí – S-Divize, Mascom Cup, Česká trofej historických automobilů a Mistrovství ČR+SR.
V neděli se pak už pojede podle klasického republikového formátu odjetím dvou rozjížděk a semifinálových a finálových jízd. V nabité startovní listině tradičně vévodí s největším počtem přihlášený pohár Mascom Cup, který má předběžně přihlášeno 17 jezdců. Vesměs všechny divize mistráku a historiků, vyjma čtyřkol z historiků, jsou tak, že jsou rozděleny do dvou jízd, což slibuje důležité souboje o finálovou účast již od samotného začátku.
Vzhledem k situaci v jaké jsme připravovali tento závod, bylo velmi těžké se rozhodovat o některých věcech jako je například doprovodný program pro diváky, když několik týdnů zpátky nebylo vůbec jasné, zda budou či nebudou moci být. Doprovodný program jsme tak řešili až opravdu v posledních fázích příprav a jsme velmi rádi, že díky naším partnerům jsme za tak krátkou dobu mohli tuto důležitou diváckou složku do závodu také zařadit.
Diváci se tak mohou těšit:
1. AUTOKROSOVÁ EXIBICE – dá se říci, že si svou velkou premiéru se svým novým vozem pro divizi SUPER BUGGY před diváky odbyde několika násobný Mistr Evropy a České republiky, PETR NIKODÉM. Jeho jízdy jsou v plánu v průběhu nedělního dne. Už se moc těšíme.
2. VELKOPLOŠNÁ OBRAZOVKA – vzhledem k omezenému pohybu diváků, bude před sektorem východních a diváckých krytých tribun umístěna velkoplošná obrazovka. Diváci v tomto sektoru tak budou moci sledovat souboje i ze zadní části okruhu. Pokud vše klapne, měla by být v sektoru již od sobotního odpoledne.
3. SKÁKACÍ HRAD – za drobný poplatek bude za krytými tribunami pro dětské diváky možnost si v neděli trošku poskákat.
4. SLOSOVATELNÉ VSTUPNÉ – stejně jako v loňském roce si budou moci diváci odnést spoustu věcných cen. Slosování bude v rámci dvoudenního a nedělního vstupného. A ceny budou předávány na pokladně.
5. MOŽNÁ – svezení v závodním voze ŠKODA FABIA R5 nové evoluce na pozici spolujezdce, necháme se překvapit.
5. LIVESTREAM – v rámci příprav závodu, kdy vypadalo, že závod budeme muset odjet bez diváků, jsme začali řešit Livestream. Nakonec i díky početním omezením jsme se rozhodli, že ho i přes vyšší náklady s tím spojené, ponecháme. Věříme, že fanoušci, kteří se nebudou moci dostat do Sosnové, se rádi podívají a že nás podpoří. Oplátkou jim bude nejen možnost sledovat přenos, ale také to, že budou zařazeni do slosování o hodnotné ceny, které bude 1. 7. Stačí jen na náš účet - 5297013349/0800 poslat libovolnou částku a do poznámky uvést své jméno a svůj telefon, abychom je mohli v případě výhry kontaktovat. Těšit se mohou např. krbové nářadí, autokosmetiku, pivo, ale také i na nějaké zážitkové ceny, třeba svezení s eRpětkou či jiným závodním speciálem.
Nedělní závod by měl být snímán v počtu 4-6 kamer, z nichž jedna bude i z dronu. Vzhledem velmi krátké době na přípravu řešíme, jak to bude s komentováním, zatím to vypadá, že do streamu půjde zvuk komentátorů ze závodiště. Tuto službu pro nás zajišťuje tým z CDS Czech Drift Series, který tuto službu pro své závody také zajišťuje. Vzhledem k tomu, že v rámci rallycrossového závodu jsou v rámci řídící věže jiné prostorové možnosti a musí být komentátorské stanoviště na nejvyšším bodě řídící věže oproti driftům, kde komentátorům stačí pohled z přízemí věže, kde vidí celou svou dráhu a svůj závod v klidu komentují, se bude při rozjezdu našeho přenosu muset něco operativně řešit. Věříme, že půjde skloubit komentování závodu s Livestreamem. Za občasný případný rozchod komentáře s livestreamem se předem omlouváme. Děkujeme za pochopení.
Livestream můžete sledovat na:
Sobotní livestream – od cca 14:30
Nedělní livestream – od cca 8:00
Za AUCTOR Racing s.r.o. & AUCTOR Team z.s.
Lukáš Dufek
DEPO - INFORMACE K ROZMÍSTĚNÍ TÝMŮ A POČTŮM OSOB V DEPU
Vzhledem k situaci z posledních měsíců a s tím souvisejícími nastavenými početními limity osob na akci a sektor, musíme sledovat počty osbo v areálu. Každý tým má nárok na čtyři volné vstupy a ostatní platí vstupné. Prosíme týmy, které plánují mít v areálu více osob potřebných pro svůj tým, aby napsaly na mail - vstupne@auctor-racing.cz, celkový počet lidí v týmu, včetně těch s volným vstupem (Krátkou zprávu - Jméno jezdec - Divize - počet osob). Limit na sektor je 1000 osob, tím že máme jedno depo i v dalším odděleném areálu, se nám do hlavního depa otvírá prostor pro více lidí v týmu.
Uvádíme informace k rozmístění týmů v depu. Při tvorbě plánku jsme vycházeli z rozměrů, které tymy uvedly v přihlášce. Totožná políčka v plánku jsou rozměrově stejná, ale ve skutečnosti vychází z rozměrů uvedených. Pokud je políčko větší, je v daném prostoru počítáno s více týmy.
Vzhledem k velkému počtu přihlášených prosíme týmy, aby v maximální možné míře omezily své doprovodné vozy, případně je počítáno s tím, že se nepotřebné doprovodné prostředky (podvaly, vleky, ….) umístí někde v rámci areálu.
Na základě rozvržení závodu bylo počítáno, že v hlavním depu a v depu na trati budou jezdci MČR, ČTHV a RX Cupových eSdivizí. Ostatní jezdci, kteří se do hlavního depa nevejdou, budou mít svá zázemí v areálu firmy SaM.
Jezdci RX Cupu, kteří pojedou svůj závod pouze v sobotu a nebudou zůstávat až do neděle, budou mít zázemí před jihovýchodní částí autodromu.
Prosíme republikové jezdce, kteří nevidí svá čísla v rámci hlavního depa a kteří operativně budou umístěni v prostoru trati, aby vzhledem k tomu, že až do půl osmé do večera budou probíhat na asfaltovém okruhu volné jízdy zákazníků autodromu, aby svůj příjezd situovali na pozdější čas.
Vzhledem k tomu, že se ještě jezdci přihlašují i odhlašují, tak budou možné změny, ale u již přihlášených týmů, by ke změnám nemělo docházet.
V případě nejasností či doplňkových dotazů se prosím obracejte na pana Fučíka, který má na starosti depo.
Fučík Martin – Tel. 721 307 375, e-mail: martin.auctor@seznam.cz
Předem děkujeme za trpělivost a za pochopení, není vůbec jednoduché připravovat rezervační systém z pozice nájemce.
20. 6. 2020 - VYDÁNÍ AKREDITAČNÍCH INFORMACÍ
Níže uvádíme odkazy na přihlašovací formuláře k akreditaci na sosnovský závod, akreditační informace a formulář k ručení odpovědnosti. Novináři a fotografové, kteří se již na akreditace dotazovali prosíme tedy o vyplnění formulářů.
AKREDITAČNÍ FORMULÁŘ - ACCREDITATION FORM
27. – 28. 6. 2020 - CEZ + MČR v RALLYCROSSU - SOSNOVÁ – INFORMACE PRO DIVÁKY
Veliký zájem o rallycrossový závod v Sosnové z pohledu jezdců a týmů a nabitá startovní listina, která k dnešnímu dni čítá 174 jezdců, slibuje velkou podívanou. Věříme, že i mezi diváky zájem bude také veliký. Mezi vládou a Autoklubem ČR došlo k řadě jednání a bylo domluveno pro nás velmi důležité sektorování. Od 22. června bude moci být v rámci jednoho sektoru za dodržení nastavených podmínek až 1000 lidí.
Podrobnější informace ohledně hygienických opatření připravujeme a chystáme se je zveřejnit v týdnu před závodem, ale již nyní vás můžeme informovat, že areál sosnovského autodromu plánujeme rozdělit na tři sektory, kdy jeden bude určen pro depo závodních týmů, a dva budou určené pro diváky.
1. DEPO + Nekryté tribuny – vzhledem k velkému počtu týmů bude depo rozděleno do několika částí v rámci prostor standardně využívaných k tomuto účelu, dále pak budou mít týmy zázemí v sousedící firmě a přilehlých prostorách autodromu. Depo bude pro diváky z důvodů předpokladu naplnění limitu uzavřeno, hlavně to bude ale z důvodů hygienických, tak aby nedocházelo ke kontaktu mezi soutěžícími a diváky. Nekryté tribuny budou určeny pro členy závodních týmů.
2. DIVÁCKÝ SEKTOR – KRYTÉ TRIBUNY + Východní nekryté tribuny – vstup do těchto prostor bude z východní strany autodromu. Diváci tak nebudou muset obcházet velkou jeho část. Tento prostor bude mít k dispozici vlastní občerstvení a sociální zařízení. Bude mít také dvě velké výhody a to v podobě zastřešení na velké části prostor a zároveň by měl být vybaven velkoplošnou obrazovkou. Diváci tak uvidí i souboje ze zadní části okruhu. Dvoudenní vstupenka do tohoto sektoru bude za 250,- Kč, na sobotu za 150,- Kč a na neděli za 200,- Kč, připravujeme též zvýhodněné rodinné vstupné a samostatné dětské bude symbolické za ne více jak 30,- Kč.
3. DIVÁCKY SEKTOR – u OFFROAD Dráhy a JOKER Lapu – vstup do těchto prostor bude v severozápadní části autodromu. Prostor bude vybaven mobilními toaletami a intenzivně pracujeme na tom, abychom tam měli i občerstvení. Tento prostor je určen výhradně pro stání a jeho výhodou je atraktivní poloha u nejrychlejší části okruhu, včetně specifické domény rallycrossu tzv. Joker Lapu, který dokáže často velmi zajímavě zamíchat kartami v pořadí závodních jízd. Výhodou bude též levnější vstupné, které bude při zakoupení dvoudenní vstupenky 150,- Kč, sobotní bude za 80 a nedělení pak za 100,- Kč. I do tohoto sektoru bude možné pořídit rodinné vstupné.
Pohyb mezi sektory v rámci jednoho dne nebude možný.
Divácké parkoviště bude rozděleno také na dva sektory a pohyb v něm bude řízen pořadatelskou službou tak, aby se diváci z obou sektorů nepotkávali.
Vzhledem k nastaveným početním limitům nabízíme možnost zamluvení vstupenek. Pokud chcete mít jistotu místa, kontaktujte nás na tomto mailu vstupne@auctor-racing.cz. Pořadatelé na pokladně dle seznamu zamluvené vstupenky vydají.
Stejně jako loni plánujeme, že vstupné bude slosovatelné.
Další informace připravujeme.