Informace

MMČR v Autokrosu - Hollabrunn - 25. - 26. 8. 2018

O posledním srpnovém víkendu 25. – 26. srpna se konal 6. závod MMČR v Autokrosu na rakouské trati nedaleko města Hollabrunn. Po dlouhodobém období sucha byl na tento víkend avizován déšť, který se i v průběhu páteční a sobotní noci objevil. Jeho intenzita byla tak akorát, že byla ku prospěchu celého závodu. Jediný kdo, měl trochu problém, byli jezdci divize D2, kteří museli jako první na start nedělních rozjížděk. Jedním z nich byl i jezdec AUCTOR Teamu, Josef Bartoš. Tohoto závodu se zúčastnili i oba další jezdci našeho týmu. Libor Paul v divizi Super Buggy a Martin Chytráček v divizi D6 v cestovních vozech.

Josef Bartoš HollabrunnPrvně jmenovaný Josef Bartoš se mohl už v tomto v závodě radovat z mistrovského titulu. Vzhledem k velkému náskoku a díky pravidlu škrtání nejhoršího výsledku mu stačilo dojet pro 21 bodů a měl by i jistotu, že i kdyby se posledního závodu nezúčastnil a jeho nejbližší pronásledovatel V. Ciniga ml. nasbíral z tohoto i posledního závodu plný počet, 2 x 35 bodů, tak by mu to stačilo ne celkové vítězství a zisk mistrovského titulu v této nově vyhlášené divizi.  V tréninku se podařilo Pepovi zajet druhý čas a díky výhodě startu z první řady si v první rozjížďce dojel pro druhé místo. Mohl být i první, ale z důvodů kolostřešní kombinace jednoho z jezdců, se rozjížďka musela opakovat a první místo s velkým náskokem přišlo vniveč. Již zmíněný déšť, ale ve druhé rozjížďce ve spojení se špatným startem a několika kolizemi znamenal až čtvrté místo a propad do druhé řady. Jeho vůz doznal řadu šrámů a mechanici měli dost práce, aby zprovoznili vůz do třetí rozjížďky. To se jim povedlo, ale Pepa musel po strkanici v první zatáčce odstavit svůj vůz a byl klasifikován jako poslední. I přes přidělanou další práci a nula bodů z této rozjížďky to dalo na čtvrté místo a start do finále z druhé řady. Tento závod byl totiž dost náročný i pro jiné jezdce, jimž také technika tolik nevydržela, a někteří jeli opravdu na hraně pravidel. To co předvedl jeden z jezdců po startu finálové jízdy, kdy na jeho voze vůbec v první zatáčce nesvítily brzdová světla a několikrát narazil do vozu J. Bartoše. Ve svém řádění pokračoval a jeden z jezdců jeho zapříčiněním skončil na střeše a finálová jízda se musela opakovat. Naštěstí už bez něj. Naneštěstí pro Pepu jeho vůz doznal určitých šrámů, které se nepodařily před opakovanou jízdu opravit, ale do jízdy nastoupil a do konce bojoval do čtvrtého kola o stupně vítězů, ale pak se projevila závada z předchozí jízdy a musel tak svůj vůz odstavit. Po dojetí finále byl klasifikován na pátém místě, za což je 16 bodů. Když k tomu připočte 7 bodů z čtvrté místo z kvalifikace, tak je to 23 bodů a Josef Bartoš tak získal svůj první mistrovský titul ve velkém autokrosu. Gratulujeme.

Martin Chytráček Hollabrunn 2018V divizi D6 se do závodu přihlásilo 13 jezdců. Po bousovské finále měl dost práci s opravami Martin Chytráček, ale naštěstí vše stihnul a závodu se také mohl účastnit. V tréninkových jízdách to byl na velmi rychlé trati, kde jsou výkonnější auta ve výhodě, až 12. čas. Nicméně na jeho voze je poslední dva závody vidět vzestupný výkonový progres a vzestupně to vzal i v tomto závodě. V první rozjížďce dojel pátý a v součtu obou jízd byl klasifikován na místě desátém. Ve druhé rozjížďce dojel třetí a v součtu byl pak pátý a ve třetí rozjížďce jezdil už na druhém místě, ale bohužel mu vystavila stopku jedna z jeho letos velmi oblíbených hnacích hřídelí. Semifinálové jízdy se nejely a bodově to Martinovi stačilo na desáté místo a byl tak posledním postupujícím do finále. Vzhledem k povaze trati bylo velmi těžké dostat se dopředu a tak zvolená taktika zněl jasně „počkat co se semele po startu a podle toho dál bojovat“. Bohužel se toho moc nesemlelo a Martin byl ve finále klasifikován jako osmý. Nebýt nedojeté třetí rozjížďky určitě by bylo na lepší umístění. Hollabrunnská trať totiž Martinovi celkem seděla.

Libor Paul HollabrunnLibor Paul byl jedním z 16. ti jezdců přihlášených do závodu v rakouském Hollabrunnu. Po předchozím bousovském závodě, kde se mu velmi dařilo v rozjížďkách, věřil, že i zde najede na podobnou výkonnostní vlnu. V trénincích zajel 9. čas. V první rozjížďce dojel na čtvrtém místě a v součtu obou jízd byl klasifikován jako sedmý. Ve druhé rozjížďce se po menším kontaktu s jedním ze soupeřů na jeho voze objevila závada, díky níž došlo i k přetočení jeho vozu a propad na pátou pozici. S mechaniky závadu před třetí rozjížďkou odstranily a Libor k ní nastupoval s čistou hlavou, že je na voze vše ok. Start i samotná rozjížďka se mu vydařila a bral třetí místo, v součtu obou jízd byl na celkovém pátém místě a v součtu všech kvalifikačních jízd byl pak na místě sedmém, což byla dobrá vyhlídka i pro semifinálovou jízdu a případný postup do finále. Z důvodů kolize byla jeho semifinálová jízda opakována a Libor zopakoval svůj výkon ze třetí rozjížďky a znovu dojel třetí. Toto umístění stačilo však pouze na třetí řadu. I přes velkou snahu to nebylo na lepší než sedmé místo, ale poslední dva závody ukázaly, že se blýská ne lepší časy, což nejlepší letošní umístění v tomto závodě jen potvrzuje.